Deze website gebruikt cookies. Als U deze en de volgende pagina's bekijkt gaan we ervan uit dat U ons toestaat deze cookies en evtl andere technieken te laten plaatsen. Meer uitleg vindt U in onze Privacy Verklaring. |
This website uses cookies. If you continue to look at this and the following pages we assume that you allow us to place these cookies and possible other techniques. For more info see our Privacy Policy. |
"Con Basetta" is in Italië gebouwd als prototype uit drie lagen diagonaal verlijmd 3mm hout bekleed met glasweefsel en epoxy. De 2e eigenaar heeft de boot naar Nederland ge haald en de 3e, huidige eigenaar heeft de drijvers vervangen door de rompen van een Dart catamaran met speciale versterkingen voor de demontabele dwarsbalken. Mede door deze nieuwe drijvers zeilt de boot goed. In de loop der jaren is de "Con Basetta" geschikt gemaakt voor het varen en droogvallen op het Wad met een ophaalbare kiel en buitenboordmotor op een slee aan de spiegel. De eenvoudige zeilen geven de boot al een goede snelheid bij licht weer en een log/snelheid en dieptemeter helpen met de navigatie evenals de Magellan GPS. De boot kan,vooral binnen, nog wat cosmetisch opknapwerk gebruiken, waar de eigenaar niet veel meer aan kan doen vanwege zijn verhuizing naar een eiland waar geen ligplaats voor deze trimaran beschikbaar is. De gegalvaniseerde tandem- |
"Con Basetta" was built in Italy as a prototype of a trimaran from 3 layers of 3mm cold moulded wood shethed with glass and epoxy. The 2nd owner brought te boat to the Netherlands and the 3rd, present owner replaced the original floats with those of a Dart catamaran with special reinforcements for the demountable crossbeams. Partly because of these new floats the boat sails well. Over the years "Con Basetta" was adjusted to sailing and drying out on our shallow Waddensea with a lifting keel and outboard on a sliding bracket on the transom. The basic sails show a nice turn of speed already in light air and the log/speedo and echo sounder help with the navigation as does the Magellan GPS. The boat can use some cosmetic TLC especially on the inside, that the owner cannot finish anymore due to his moving to an island, where there is no mooring for this trimaran. The galvanised tandem axle tilt- |